Nieuwe erkenning CBF

CBF logo

Op vrijdag 1 juli jl. kreeg Missio als een van de eersten het certificaat van de nieuwe erkenningsregeling van het Centraal Bureau voor de Fondsenwerving (CBF) uitgereikt. Daar zijn we trots op. Missio is al jaren houder van het CBF-keurmerk.

Vervanging van vroegere keurmerken
De nieuwe erkenningsregeling die 1 juli is ingegaan, vervangt de vroegere keurmerken van het CBF en andere organisaties. Er was behoefte aan een eenduidige erkenning en een modernisering van de normen. Het CBF, brancheverenigingen Goede Doelen Nederland en het Instituut Fondsenwerving, goededoelenorganisaties en andere belanghebbenden hebben een nieuw normenstelsel ontwikkeld. Behalve de kwantitatieve aspecten (de zaken die je met cijfers kunt meten) is er in de nieuwe erkenningsregeling meer aandacht aan kwalitatieve onderdelen, zoals impact, doelrealisatie en risicomanagement.

 

Feestelijke uitreiking
Tijdens een feestelijke bijeenkomst op 1 juli jl. in het Amsterdamse Friendship Sports Centre, een sportaccommodatie voor jongeren met een beperking, werden de nieuwe certificaten uitgereikt. Ook Missio is overgegaan van het oude keurmerk naar de nieuwe erkenning en mag zich nu een ‘erkend goed doel’ noemen. In de woorden van het CBF: “Erkende goede doelen weten wat ze willen bereiken, hebben hun organisatie op orde en vertellen daar open en begrijpelijk over.”

 

 

 

Roline de Wilde (links), directeur van het CBF overhandigt het nieuwe certificaat
aan Marianne Baijens, bureaucoördinator van Missio. © Foto: CBF, Peter Boer


Postbus 93140
2509 AC Den Haag
Laan van Nieuw-Oost-Indië 191
Den Haag
E missio@missio.nl
 
T 070 - 304 74 44
F 070 - 381 83 55